I'm searching, trying to understand, expanding and exploring. I will accept, learn and try to see life in new ways. I'm reinventing my life, reinventing myself, step by step.

2012/12/21

Julepolitisk ukorrekt ..

Ja – det var vel det det var – mitt forrige innlegg .. Man skal jo ikke kritisere eller virke negativ – spesielt ikke i disse dager. Ikke skal man kommentere slike ikke-positive budskap heller .. :o) Nå skal man bare glede seg og være glad glad glad .. Og jeg er faktisk det. Glad og gleder meg .. :o) Men det betyr ikke at noe ikke kan irritere meg litt innimellom. Som at man glemmer at det ikke er full vinter inne på et kjøpesenter .. *SVETT* .. eller at gavepapiret på julegaven man skal pakke inn og man har strevd med så lenge, revner for tiende gang –BILLIG .. eller at støvsugerslangen setter seg fast under ett eller annet møbel – IGJEN .. eller det jeg nevnte i forrige innlegg ..

Men nok om det .. dette skal ikke være enda en klagesang :o)

DSC_0023

Har pakket inn de fleste julegavene nå – og bursdagsgavene som også må være klare til jul. Blir litt dobbelt opp – men samtidig slipper man lettere unna resten av året :o) I morgen kommer Mellomsteprinsessa hjem til mamma’n sin. Gleder meg stort! Hun har lovet å hjelpe Miniprinsessa med noen spill-greier og samtidig lurer Miniprinsessa fælt på om hun kanskje klarer å overtale søsteren sin til å bake Brownies-muffins .. mmmm .. håper hun klarer det .. hihi ..

DSC_0039

Disse er Miniprinsessa’s gaver fra skole/sfo – pakket inn det meste selv – spennende :o)

Miniprinsessa er superfrustrert over hvor kjedelig det er å være hjemme fra skolen – nå skal visst skolebøkene finnes frem – og lekser (som hun ikke har) gjøres :o) Blir ikke ferie-ferie her i huset nei :o)

DSC_0010

Etter å ha satt sammen pepperkakehuset – kjøpt på Prix – og limt sammen med smeltet sukker av varierende temperatur og en litt ustødig hånd (er så redd for å brenne meg – helt utrolig at det huset står enda) – må vi vel se til å få pyntet det i morgen. Miniprinsessa og jeg har en plan for morgendagen (eller – dagen i dag heter det vel nå) – får håpe vi rekker i alle fall halvparten .. :o) Forresten; holder melisglasuren seg hvit lengre hvis man tilsetter sitronsaft??? Holder det med eggehvite?? Sist gang glemte jeg eggehviten og i tillegg farget non-stop og den fargede melisen over i den hvite – veldig trist – for de var så fiiine så, Eldsteprinsessa var skikkelig flink til å pynte. Vi har en liten pepperkakedeig-rest som bare ligger der – kan jo være kjekt å få den unna veien i samme slengen – så da blir det utstikking og steking - før vi pynter alt sammen :o) Og kanskje rekker vi å bake noe annet også?? Cookies har blitt etterspurt .. og flere risboller .. hver gang jeg åpner den boksen har det minket .. og Miniprinsessa (den eneste hjemme foruten meg) liker ikke sånne???? Skjønner ingenting!! Men det er jo tiden for smånisser og sånt – ikke sant??!! .. :o)

DSC_0013

Har fått dimmer på Lisbeth Dahl-lampen min .. LIKER LIKER LIKER … :o)

For de av dere som ikke rekker innom bloggen min senere i adventstida – det er jo hele tre dager igjen enda :o) ; får jeg ønske en fredfylt og god jul samt et innholdsrikt og godt nytt år.

♥ Ta vare på deg selv og dine ♥

Stor klem fra Toril!!

DSC_0015

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...